Eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rens Verbakel - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rens Verbakel - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Rens

09 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

De eerste therapieweek zit er alweer op. Wat gaat t snel! Op donderdag en vrijdag ging het heel goed met Rens en Nubia. Ze beginnen aan elkaar te wennen en knuffelen steeds meer met elkaar. Rens doet goed zijn best in de fysiotherapieruimte. Er wordt veel gewerkt aan zijn perceptie (het je bewust worden van je lichaam) en hij houdt steeds langer zijn aandacht bij de opdrachten die hij krijgt. Er wordt op verschillende manieren druk op zijn lichaam uitgeoefend zodat hij voelt dat bijvoorbeeld een voet ook bij zijn lichaam hoort. Hij vindt dit fijn en lijkt dit goed op te pikken. Als hij gezwommen heeft met Nubia wordt de rolstoel steeds verder weg gezet van het dok zodat hij steeds verder moet lopen met ondersteuning van Lisette. Hij heeft daar niet altijd zin in en laat zich dan op de grond zakken, maar Lisette laat zich niet inpakken en vertelt Rens dan dat hij toch echt zelf naar zijn rolstoel moet lopen omdat hij er anders echt niet komt. Uiteindelijk staat hij dan toch maar op om naar zijn stoel te lopen....

Donderdagmiddag hebben Ton Menno en ik de familyswim gehad met Nubia. We vonden het allemaal erg leuk en de trainster Romy zei dat Nubia ook genoot. Ze deed goed haar best en was erg lief. Ze is echt nog een grote knuffelbaby met heel veel babyvet. Normaal drinkt een babydolfijn maar twee jaar bij de moeder maar Nubia doet dit na drie jaar nog steeds. Met als gevolg dat ze dus errug dik aan het worden is omdat ze naast de moedermelk ook nog vis krijgt als beloning voor de therapie die ze geeft. En dat dan drie á vier keer per dag.....dat wil dus wel!

Na de therapie zijn we voor het weekend onze huurauto op gaan halen. 's-Middags de oostkant van het eiland gaan ontdekken, vandaag naar Willemstad en Zanzibar geweest en morgen gaan we de westkant van het eiland bekijken.

Bij jullie is het ook mooi weer horen we dus geniet van een n mooie zonnige zondag, doen wij hier ook!

Groetjes van ons en tot de volgende keer!

• 09 Maart 2014 - 12:26

Petra:

Wat fijn dat jullie zo hebben genoten van de familyswim.
    En Rens je doet het goed, ga zo door.
    Geniet van jullie vrije weekend en van jullie rondreis!!
    Veel succes Rens de komende week met de therapie en
    heel veel plezier nog samen.
    Groetjes

• 09 Maart 2014 - 13:17

Jolanda Zonder Nocole:

Ha familie wat een mooie indrukwekkende verslagen wij zijn blij dat we hier ook een steentje aan bij hebben kunnen dragen door onze mertwijf aktiviteit.
    Geniet van al het moois wat jullie overkomt.
    Gr jolanda zonder nikole

• 09 Maart 2014 - 16:26

Corryfranke:

Ik heb je maitje ontvangen alles is goed met het huis en met sjefke
    we zijn vanmorgen naar bakel gefietst en zijn net met sjef wezen wandelen
    Ik zie wel dat jullie je goed vermaken.
    Geniet er maar van want jullie zullen er weer lang op moeten dat je
    dit weer mee mag maken.
    velen groetjes uit het zonnige Lieshout.
    Oma en Opa.++++

• 09 Maart 2014 - 16:49

Toos En Peter:

Hoi vakantiegangers.

Wat geweldig voor jullie dat jullie dit allemaal weer mee mogen maken.
    Wij genieten iedere keer weer van het verslag.
    Geniet er maar volop van.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie en heel veel lieve groetjes uit het zonnige Lieshout(20 graden)

• 10 Maart 2014 - 07:59

Lilian:

Goeiemorgen!
    Gisteren al een berichtje gestuurd maar die is niet goed doorgekomen zie ik. Hier genieten we inderdaad ook van het mooie weer. Lekker wezen lunchen en nog even op het terras. Net vakantie! Fijn dat het daar goed gaat. Hoop dat jullie nog mooie tripjes maken. Geniet ervan. Groetjes aan allemaal.

• 10 Maart 2014 - 22:06

Mariska:

hallo daar,

nou Rens, ik lees wel dat je hard moet werken. veel succes nog... touren op zo'n mooi eiland lijkt me heerlijk, geniet van alles en elkaar. groetjes mariska

• 11 Maart 2014 - 12:46

Lage Hees:

Hallo allemaal,

wat een prachtige verhalen en wat geweldig dat jullie zoveel vooruitgang zien.

Geniet er nog van,

veel liefs cliënten en deelnemers
    DBC Lage Hees